Rozstrzygnięcie naboru Wniosków
2014-08-01
'Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu kujawsko-pomorskiego' 6.2 PO KL
Ostatnio dodane do serwisu
Harmonogram spotkań informacyjnych
Strona główna     PUP W CENTRUM PRACY I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI     Samorządowy Klub Pracy     Jak przygotować dobre CV

  Jak przygotować dobre CV

JAK POPRAWNIE NAPISAĆ  ŻYCIORYS (CV)


Celem każdego życiorysu jest doprowadzenie do spotkania kwalifikacyjnego z pracodawcą. Jeśli pracodawca nie zainteresuje się Twoim CV, szansa na rozmowę kwalifikacyjną jest nikła.


Co powinien zawierać życiorys (CV)?


1. Dane personalne – imię, nazwisko, datę urodzenia, adres, numer telefonu i  adres e-mail.
2. Wykształcenie – nazwy i adresy ukończonych szkół, w odwrotnym porządku chronologicznym oraz daty rozpoczęcia i ukończenia szkół; posiadany zawód i kwalifikacje oraz osiągnięcia.
3. Doświadczenie zawodowe – praktyki zawodowe – wszystkie rodzaje prac wykonywanych wcześniej (praca wakacyjna, na pół etatu, na umowę zlecenie, umowę o dzieło, praca charytatywna). Fakt, że ktoś pracował w różnym charakterze jest doceniany przez pracodawców, jako przejaw aktywności. Jeśli kwalifikacje uzyskane zostały w trakcie praktyk, bądź warsztatów szkolnych należy to również napisać i podać miejsce praktyk.
4. Ukończone kursy, szkolenia – są dowodem aktywnej postawy, prezentują jakie dodatkowe kwalifikacje posiadamy np.: prawo jazdy, kurs komputerowy, kurs językowy.
5. Znajomość języków obcych – jakie języki się zna i w jakim stopniu zaawansowania.
6. Obsługa komputera – jakie rodzaje programów potrafi się obsługiwać.
7. Zainteresowania – zainteresowania świadczą o typie osobowości, warto byłoby, aby wiązały się one ze stanowiskiem pracy, o które się ubiegamy, ale niekoniecznie. Nie należy ograniczać się do prostego wymienienia hobby, warto dodać szczegóły, które pokażą poziom zaangażowania np.: sport (jaki?) – koszykówka – od 3 lat członek szkolnej drużyny koszykarskiej, jeśli muzyka, bądź literatura – to jaka. Zainteresowania mogą w szczególny sposób zwrócić uwagę na osobę kandydata, gdyż mogą pokrywać się z zainteresowaniami pracodawcy, bądź mogą być zupełnie odmienne i będą stanowić ciekawy pretekst do rozmowy kwalifikacyjnej.


Cechy dobrego życiorysu:


 Dobry życiorys jest narzędziem marketingowym, promującym osobę, a nie tylko bazą danych o niej;
 Ma koncentrować się na osiągnięciach, umiejętnościach, wartościach, cechach charakteru;
 Powinien porównywać predyspozycje kandydata z wymaganymi przez firmę umiejętnościami, kwalifikacjami, wykształceniem i doświadczeniem;
 Najmocniejsze atuty należy przedstawić na początku;
 Należy być zwięzłym i bezpośrednim, aby nie znudzić osoby czytającej CV i nie rozproszyć jej uwagi nieistotnymi, zbyt długimi opisami. Zamiast pisać np., jednym z moich obowiązków było przeprowadzanie bardzo dokładnej analizy rynku zbytu produktów lepiej podać przeprowadzałem badania rynku zbytu produktów;
 Dobry życiorys nie może być rozwlekły, warto stosować „zasadę jednej strony”. Jej przekroczenie jest akceptowane tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Przyszły pracodawca może poświęcić niewiele czasu na przeczytanie życiorysu będącego jednym spośród setek innych;
 Należy oddzielać poszczególne sekcje tak, aby CV było przejrzyste i czytelne. Napisanie życiorysu w formie opowiadania na pewno nie zwróci uwagi i nie zachęci do przeczytania;
 Informacje należy podawać we wszystkich sekcjach w odwrotnym porządku chronologicznym, tak aby zaakcentować to, co się robiło ostatnio. Prezentując osiągnięcia należy zacząć od najważniejszych z punktu widzenia pracodawcy;
 Należy podkreślić grubą czcionką elementy, na które chcemy zwrócić szczególną uwagę;
 Życiorys jest wizytówką – dlatego należy postarać się napisać go rzetelnie, bezbłędnie, estetycznie i samodzielnie.
 Koniecznie należy umieścić informację o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych u dołu CV oraz podpisanie jej.


„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.97 r. o Ochronie danych osobowych (Dz.U. 2002 r., nr.101, poz. 926 z późn. zm.)”


Wzory listu motywacyjnego:

- list motywacyjny-pobierz (35kB)
- schemat listu motywacyjnego-pobierz (27kB)


Wzory CV:

- CV 1-pobierz (89kB)
- CV 2-pobierz (46kB)

- schemat CV-pobierz (24kB)


 


Gdzie?
Samorządowy Klub Pracy - suterena, ul. Mennica 6
tel. +48 52 58 59 150
tel. fax +48 52 58 59 111
e-mail:a.pankau@pup.bydgoszcz.pl


Kiedy?
poniedziałek, środa, czwartek 8.00 - 16.00
wtorek 8.00 - 18.00
piątek 8.00 - 14.00

Kto?
Doradca zawodowy:

Agnieszka Pankau


 

wersja do druku  

Copyright © 2007 by Logonet